KRM

Elin Reboli Melberg

Scroll down for English

Kunstneren

Elin Reboli Melberg bor og arbeider i Stavanger og Oslo. Hun har en Master of Fine Art fra Royal College of Art i London. Hun har hatt flere utstillinger ved anerkjente institusjoner som Format Oslo, Haugalandmuseet, Hå gamle prestegard, Stavanger kunstmuseum, Nordnorsk Kunstmuseum og Kunsthall Stavanger. Verkene til Elin er innkjøpt av flere offentlige og private samlinger, blant annet Nasjonalmuseet og Oslo kommunes kunstsamling.

Om kunsten

I dette rommet har Elin jobbet med den industrielle og kommersielle utviklingen på 1900-tallet. 1900-tallet var masseproduksjonens tid. Det startet med hest og kjerre og endte opp med Mac og laptoper 100 år senere. Oljen gjorde Stavanger rikt, og folk begynte å bruke mye penger. Få mennesker tenkte på gjenbruk og miljø, noe vi må tenke på hver eneste dag i dag. Derfor har hun forsøkt å montere så mye som mulig i den sveisede installasjonen i stål. Elin har gjenbrukt speil fra tidligere kunstverk og ønsker at publikum skal bli en del av alt de ser, sammen med alle de gamle tingene. 1900-tallet var mye av alt, både krig og disko, og dette har hun hatt lyst til å gi publikum en opplevelse av.

---

The Artist
Elin Reboli Melberg lives and works in Stavanger and Oslo. She has a Master of Fine Art from the Royal College of Art in London. She has had several exhibitions at prestigious institutions such as Format Oslo, Haugaland Museum, Hå Old Vicarage, Stavanger Art Museum, Northern Norway Art Museum, and Kunsthall Stavanger. Elin's works have been acquired by several public and private collections, including the National Museum and Oslo Municipality's art collection.

About the Art
In this room, Elin has worked with the industrial and commercial development of the 20th century. The 20th century was the era of mass production. It started with horse and carriage and ended with Macs and laptops 100 years later. Oil made Stavanger wealthy, and people began to spend a lot of money. Few people thought about recycling and the environment, something we must consider every day today. Therefore, she has tried to install as much as possible in the welded steel installation. Elin has reused mirrors from previous artworks and wants the audience to become part of everything they see, along with all the old items. The 20th century was full of everything, both war and disco, and this is something she wants to give the audience an experience of.